Laatste nieuwtjes en wetenswaardigheden

Nieuws

Het laatste nieuws

Informatie verbod gratis plastic tas

 

Den Haag, 28 december 2015

 

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Per 1 januari 2016 geldt in Nederland het verbod op de gratis plastic tas. Winkeliers mogen dan geen gratis plastic tas meer meegeven aan hun klanten. Opwww.rijksoverheid.nl/plastictas-ondernemers vindt u meer gedetailleerde informatie over deze regeling. 

 

Waarom is er een verbod op het weggeven van een gratis plastic tas

We gebruiken samen zo’n 3 miljard tassen per jaar, gemiddeld 170 tassen per persoon. Deze verdwijnen vaak in de afvalbak, op straat of in zee. Als plastic in de natuur komt, is dit slecht voor mens en dier. De Nederlandse overheid wil zwerfafval voorkomen en verspilling van onze grondstoffen tegengaan. Dat doet de overheid door in te zetten op minder gebruik van plastic tassen en stimuleren van het hergebruik en recyclen. Het verbod op gratis plastic tassen past hierbij.

In veel winkels betalen klanten al voor een plastic tas. Per 1 januari 2016 is dit in alle winkels verplicht. Een verbod in combinatie met de vraag van de verkoper ‘mag het zo mee’, zorgt dat 75% minder plastic tassen de winkel verlaten. Dit blijkt uit eerdere testen en uit vergelijkbare wetgeving in andere landen. Consumenten nemen dan veel vaker een eigen tas mee in plaats van dat zij betalen voor een plastic tas.

 

Hoe informeert de overheid het winkelend publiek?

De overheid informeert het winkelend publiek via de media, via de websitewww.rijksoverheid.nl/plastictas en via de social mediakanalen Facebook en Twitter. In januari 2016 hangen in winkelstraten door heel Nederland posters, komen mensen advertenties tegen in huis-aan-huisbladen of online banners op websites.

 

Informatiepakket op deurmat

Vanaf 28 december 2015 ontvangen ondernemers in heel Nederland een informatiepakket op de deurmat, mits de contactgegevens (aangeleverd via brancheorganisaties) bekend zijn bij de overheid. Het (fysieke) informatiepakket bestaat uit:
- een poster, A3 formaat
- een stickervel, met 4 stickers voor op/bij de kassa.

Heeft u het informatiepakket niet ontvangen? Of wilt u meer posters en/of stickervellen bijbestellen? Dan kunt u een bestelling doen via het digitale formulier op www.rijksoverheid.nl/plastictas-ondernemers

 

Voorlichtingsmiddelen in de bijlage

Hier  vindt u een zipfile met een aantal voorlichtingsmiddelen in 3 mapjes:

-        mapje 1: online banners, om te gebruiken op websites

-        mapje 2: advertenties, voor in de folder van uw winkel

-        mapje 3: poster (A3) en stickervel, om af te drukken, voor in de winkel.

 

Heeft u vragen over het verbod?

Er staat een ‘helpdesk plastic tas’ paraat om uw vragen te beantwoorden. Deze helpdesk is er speciaal voor u als ondernemer. U kunt gratis bellen met 0800 -7711111. Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 tot 18.00 uur.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

 

Hoogachtend,

DE DIRECTEUR-GENERAAL MILIEU EN INTERNATIONAAL



d
rs. C.B.F. Kuijpers

Het laatste nieuws

Het laatste nieuws

Netwerken van vitaal belang voor positieve ondernemersresultaten.

Business Network International (BNI) biedt ondernemers een positieve en gestructureerde omgeving waarin zij waardevolle, zakelijke aanbevelingen uitwisselen met andere (lokale) ondernemers.

Via een marketingstrategie die erop gericht is dat leden met elkaar vertrouwen opbouwen, ideeën en contacten uitwisselen en daardoor elkaar kunnen introduceren in hun netwerken.
Zo helpen zij elkaar om hun onderneming en omzet te laten groeien.

Het opbouwen van BNI locaties in de regio van BNI Den Haag startte eind oktober 2009.
 

BNI Den Haag helpt leden en hun onderneming om te groeien

BNI Den Haag heeft een enthousiast team met BNI Coaches. Zij ondersteunen Leiderschapsteams en leden van BNI locaties in de regio en ondernemers die een BNI locatie in hun werkomgeving willen oprichten.

De ondersteuning bestaat uit het monitoren van de resultaten van BNI locaties (= leden!) en het begeleiden van leden met tips en coaching, om hun persoonlijke bijdragen en resultaten te laten groeien.

Ondernemers van BNI locaties in oprichting bieden zij ondersteuning en een structuur om binnen zo kort mogelijke tijd tot een BNI locatie te komen. Alle teamleden zijn voor hun rol getraind in Engeland.
 

BNI Den Haag biedt maandelijks workshops

Naast een bewezen marketingstrategie biedt BNI ook een inspirerende en lerende omgeving om uw ondernemersvaardigheden te (blijven) ontwikkelen.

Maandelijks zijn er twee tot vier workshops waaraan leden -soms ook met bezoekers- kunnen deelnemen. Het deelnemen aan workshops leidt ook tot het leggen van contacten met leden van andere BNI locaties en is een gelegenheid om te leren van elkaar. Op de pagina 'Agenda' vindt u de kalender met informatie over workshops.

Deelname aan workshops zijn onbeperkt en inbegrepen in het lidmaatschap. Deelnemers betalen alleen een bijdrage voor zaalhuur en verzorging. BNI Den Haag doet er alles aan om deze bijdrage zo laag mogelijk te houden.
 

Hoe komen BNI locaties tot stand?

Ondernemers kunnen laten weten dat zij in een bepaald gebied een BNI locatie willen oprichten. Zodra er een 'initiatiefgroep' is van circa vijf ondernemers dan volgt er een gesprek tussen deze ondernemers en een vertegenwoordiging van BNI Den Haag.BNI locatie oprichten

In dat gesprek maken ondernemers kennis met elkaar en presenteert BNI Den Haag de aanpak en planning om tot een BNI locatie te komen. Er worden vervolgens afspraken gemaakt om tot een eerste informatiebijeenkomst te komen.

De leden van de initiatiefgroep hebben een actieve rol bij het vinden van een geschikte ontbijtlocatie en het uitnodigen van ondernemers uit hun netwerk om kennis te maken met andere ondernemers en met BNI. Hun netwerk en dat van aansluitende leden bepaalt de snelheid van de opbouw en de kracht van het nieuwe BNI locatie.

Op het moment dat er meer dan 20 leden zijn, bereidt de groep de officiële start, ofwel lancering, voor.
 

Ook voor pioniers geldt 'geven loont'

De opbouwperiode van een BNI locatie gaat in de meeste gevallen gepaard met het opbouwen van een relatie en van vertrouwen onderling. Het is in die periode dan ook heel gebruikelijk dat er aanbevelingen en warme contacten ontstaan. Hoewel de resultaten in deze periode nog niet geregistreerd worden, is het wel aantoonbaar dat het principe van 'geven loont' zich al in deze 'pioniersfase' ontwikkelt.

Het laatste nieuws

Veranderingen in de branche.

De decoratie- en cadeau artikelen in oude stijl is volop in beweging. Koetshuis Helanso ziet veranderingen in deze branche. Maar merkt ook dat de vernieuwing hierin voelbaar is. Dat merk je vooral aan de exposanten op de vele inkoopbeurzen, die hun assortiment sterk onder de loep nemen en vooral scherp houden. Zoals het Koetshuis Helanso blijft zoeken, naar iets nieuws, maar juist de producten die opvallen in je winkel!

Laten we voorop stellen, dat de markt niet meer is wat het is geweest. Zoals in voorgaande jaren de vele koopjes aanbiedingen van een slechte kwaliteit. Wij denken dan aan artikelen, die een markt overspoelde met vooral goedkope accessoires. Ontzettende hoeveelheid containers waarvan vele winkels gretig gebruikt van maakten.

Je moet een visie hebben om te weten waar je met al die artikelen naar toe wilt. Dus al die grote hoeveelheden tegelijk verkopen met een hoge score in de vorm van kortingen.  Want je klanten staan dan in continu afwachtende houding, wanneer je artikelen WEER in de uitverkoop zijn. Dan is je verkoop niet actueel het HELE JAAR, maar alleen in de uitverkoop.                                                           Maar……het Koetshuis Helanso denkt eerder naar een langere termijn. 

Het Koetshuis is gericht op zeer aparte artikelen, maar wel BLIJVEND betaalbaar – het hele jaar door.

Maar heeft ook een typerend assortiment artikelen. Niet aan mode onderhevig.

Zoals ook denkend aan de duurzaamheid van een artikel. Het gaat langer mee. Deze artikelen bestaan uit goed materiaal en vooral mooi afgewerkt.

Het koetshuis staat meer voor de toegevoegde waarde van een artikel. In de vorm van langere duur en kwaliteit. Maar ook het exclusieve op de markt en vooral GEEN massa produktie.

Het laatste nieuws

let op!

Koetshuis Helanso heeft nu ook cadeaubonnen 

Beste mensen,

Ook het Koetshuis Helanso heeft te kampen met de recessie! Maar wij blijven ons inzetten voor het bestaan van het Koetshuis!
Voorlopig is het Koetshuis alleen op vrijdag en zaterdag geopend. Openingstijden: vanaf 13.00 uur - 18.30 uur.
Wij hopen op uw begrip!
Ook kunt U bellen 06 19708612 voor een afspraak, als U van ver komt!

Vriendelijke groeten,
Tot ziens in het Koetshuis!



Het laatste nieuws

Bezoek een cadeauwinkel, zoals het Koetshuis Helanso,
want hier vind je mooie, unieke en zeer romantische cadeau's.

                        En wij zijn niet duur!!!

                   Meld uw komst met de klopper.

Koetshuis Helanso zit in de Noorderbeekdwarsstraat 214
nabij de Weimarstraat en is geopend,
Vrijdag en zaterdag 13.00 - 18.30 uur.







Het laatste nieuws

Zie weer de laatst aangekochte artikelen op de pagina Nieuwe Artikelen

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

20.12 | 12:56

Ludwig Deutsch, The Chess Game.

...
13.02 | 14:05

Beste Rien,
Na het Ondernemershuis heb ik nog even met je gesproken en met aandacht naar jouw verhaal over het Koetshuis geluisterd. Ziet er prima uit!

...
30.07 | 12:51
stijlkamers heeft ontvangen 2
27.06 | 19:46
stijlkamers heeft ontvangen 3
Je vindt deze pagina leuk