Aandacht/Reclame

Netwerk en Informatiebijeenkomsten - BNI

Uitnodiging netwerk en informatiebijeenkomst

 
Fred van Zwieten (fred.van.zwieten@bni-denhaag.nl)
24-9-2015
Outlook.com Interactieve weergave
BNI Den Haag
BNI Den Haag informatie video
00:01:55
Toegevoegd op 7-4-2015
236 keer bekeken

Beste Koetshuis Helanso

In het verleden bent u wel eens op bezoek geweest bij een BNI chapter. BNI opent twee nieuwe chapters in evenementencentrum De Uithof, op dinsdagmorgen BNI Pioenroos en op donderagmorgen BNI Anjer. Wij willen u vragen dit bekend te maken in uw netwerk en ons aan te bevelen.


Veel ondernemers hebben geen besef van de enorme mogelijkheden, die een goed netwerk hen kan bieden. Vergeet koude acquisitie en laat je helpen door je netwerk.

We werken effectief en gestructureerd samen met als basis dat we elkaar echt willen helpen onze bedrijven te ontwikkelen en meer omzet te realiseren voor elkaar.

Ondernemers die willen weten hoe je op basis van samenwerking je omzet vergroot zijn van harte welkom bij het voorlichtingsontbijt van een nieuwe BNI groepen in zuid Den Haag op:

Donderdag 1 oktober of Dinsdag 6 oktober beide vanaf 6:45 uur 
                                
Evenementencentrum De Uithof
Jaap Edenweg 10
2544 NL Den Haag

Het programma start stipt om 7:00 uur en is rond 8:30 uur afgelopen.

De kosten voor het ontbijt bedragen 15 euro en dienen contant bij binnenkomst te worden voldaan.

Tijdens het ontbijt hoor je meer over de aanpak van BNI, en hoe je dit voor je kunt laten werken.
Natuurlijk krijg je de gelegenheid de andere aanwezigen te vertellen over je bedrijf en de klanten die je zoekt. Zo helpen we elkaar. Neem dan ook voldoende visitekaartjes mee.

Meer informatie over ons ondernemersnetwerk vind je op: www.bni-denhaag.nl

MOND tot MONDRECLAME

Mond tot mondreclame is de goedkoopste marketingtool die er is. Tegelijkertijd is dit de lastigste manier van reclamemaken. Je hebt immers niet zelf in de hand hoe er over jouw bedrijf wordt gesproken. Tips voor positieve mond tot mond reclame.
Veelgemaakte fout Mond tot mond reclame is niet hetzelfde als mond op mond reclame. Mond op mond gebeurt enkel tussen geliefden en reanimatie. Terwijl het bij mond tot mond erom gaat dat de een iets aan de ander vertelt. Deze laatste versie is natuurlijk waar het in de marketingwereld om draait.
Mond tot mondreclame is de beste reclame die een bedrijf kan hebben. Het is goedkoop (gratis) en klanten bestempelen het als uiterst betrouwbaar. Je gelooft immers eerder een vriend die het product zelf gebruikt, dan een model dat het product aanprijst in een advertentie. Helaas kun je in beginsel weinig invloed uitoefenen op wat klanten over jouw bedrijf vertellen, maar er zijn trucjes om de kans op positieve verhalen te vergroten. Nadeel is dat wanneer jouw onderneming eenmaal gespreksonderwerp is, het lastig is nog enige invloed uit te oefenen over de inhoud ervan. Zorg dus dat vanaf het begin de ervaringen van de klant positief zijn.

Duidelijk beeld van business

Een consument kan pas zijn ervaringen delen, als hij snapt waar hij over praat. Zeker wanneer je een dienst levert, moet een klant makkelijk kunnen overbrengen wat de voordelen ervan zijn en waarom het voor de ander ook interessant is. Dat begint bij je eigen communicatie. Onderzoek of alle voordelen van jouw product of dienst echt helder en makkelijk over te brengen zijn.

Zorg voor tevreden klanten

Ontevreden klanten uiten graag hun onvrede tegen iedereen die het maar horen wil. Andersom vertellen tevreden klanten ook graag over hoe goed het product of de service van een bedrijf is. De manier waarop je een klant behandelt, is dus cruciaal voor een goede mond tot mond reclame. Zorg dat klantvriendelijk hoog in het vaandel staat bij je bedrijf. En dat geldt ook voor je werknemers: van de receptioniste tot aan de ceo. Waar je aan kunt denken om de klant tevreden te krijgen is:
  • Lever altijd goede kwaliteit
  • Bied een goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Zorg voor een uitstekende service
  • Wees vriendelijk in communicatie
  • Win het vertrouwen van de klant

Positieve recensies

Het klinkt als jezelf op de borst kloppen, maar het werkt vaak wel. Bied consumenten een mogelijkheid om (positieve) recensies achter te laten. Via een formulier of bijvoorbeeld op de bedrijfssite. Klanten moeten daardoor bewust nadenken waarom ze zo blij zijn mijn jouw bedrijf of product. Hierdoor kunnen ze vervolgens weer beter verwoorden waarom een vriend, kennis of collega toch ook echt bij jouw bedrijf moet zijn.

Onderhoud klantcontact

Onvrede beklijft langer dan tevredenheid. Zorg dus dat tevreden klanten regelmatig op een positieve manier aan jouw onderneming worden herinnerd. Via een nieuwsbrief, evenementen, blogs, sociale media, acties of andere creatieve manieren onderhoud je contact met de klant. Zo ben je nog af en toe top of mind bij de consument en verhoog je de kans op positieve mond tot mondreclame.

Redactionele aandacht

Een andere manier om te zorgen dat klanten weer eens aan je denken - en daardoor sneller over je praten - is door in de media te komen. Er zijn vele manieren om redactionele aandacht te genereren. Het is in ieder geval belangrijk dat je werkt aan het ontwikkelen van je expertise. Zodoende laat je zien dat je deskundig bent op een bepaald vlak, wat de geloofwaardigheid en mond tot mond reclame enkel ten goede komt.

Wees vindbaar

'Ik weet nog wel een goed bedrijf voor je, maar hoe heet het ook alweer.' Zonde als ze vervolgens niet meer op je naam komen en om die reden de gratis positieve reclame aan je neus voorbijgaat. Een simpele en makkelijk te onthouden bedrijfsnaam is dus een must. Of geef zelf een ezelsbruggetje mee om het te onthouden. Probeer ook op de meest logische zoektermen hoog in Google boven te komen en zorg dat zoveel mogelijk mensen jouw visitekaartje bezitten.

Buzz creëren

Een buzz is een hype die je rond je product of bedrijf creëert. Het lijkt op mond tot mond reclame, met als enig verschil dat het bedrijf zelf de initiator is. Je lekt bijvoorbeeld doelbewust schaarse informatie over een binnenkort te lanceren product om zo de geruchtenstroom op gang te brengen. Als het de juiste mensen bereikt en enthousiasmeert, heeft voor je het weet iedereen het over de onderneming of het product.

Betaal voor mond tot mond reclame

Tot slot kun je proberen positieve mond tot mond reclame te genereren over je bedrijf door ervoor te betalen. Shilling (trendsetters betalen om positief over het product te praten) en stealth marketing (stiekem marketeers inzetten voor een actie) zijn de meest voorkomende geheime betaalde mond tot mond reclames. Deze methodes zijn wel riskant. Als je niet kunt waarmaken wat er over je wordt verteld of mensen komen erachter dat het stiekem betaalde publiciteit is, keert het zich tegen je en krijg je vooral negatieve publiciteit. En dat omdraaien tot positieve publiciteit is zeer lastig. Meer informatie over mond tot mond reclame
 

Dit premium-artikel krijg je gratis. Meer lezen? Join Sprout

Straatfotograaf / Roel Wijnants / Flickr

Deze foto is wereldwijd 6 miljoen keer bekeken!

Koetshuis Helanso

Koetshuis Helanso

Den Haag Noorderbeek dwarstraat
Sinds half december 2009 is de Noorderbeekdwarsstraat verfraaid met een
gevel in neo-Renaissance stijl. Bij de opening, door de voorzitter van
de winkeliersvereniging, op 12 december verschenen de initiatiefnemers
in een antieke koets en werd muziek gemaakt door troubadours uit
vervlogen tijden
Bijzonder van buiten, maar ook van binnen, omdat er werkelijk van alles
te zien (en te koop) is in deze nieuwe aanwinst van de Uitvinderswijk.
Neem gerust een kijkje in deze museumwinkel Zodra je binnen bent waan
je je in een andere wereld het is een bezoek meer dan waard
25mtr vanaf de Weimarstraat
Het echtpaar ontvangt je gastvrij---
www.uitvinderswijk.nl/kaart/koetshuis-helanso


Open: do t/m za van 13-18.00 u.
En op afspraak. M: 0619 708612
Noorderbeekdwarsstraat 214.

(read more)

Photo taken on 28 February 2010 (© Roel Wijnants / Flickr)

Related tags :
 helanso, museum, winkel, noorderbeekdwarstraat, weimarstraal, thehague, straatfotograaf, stedelijk, roelwijnants, roel1943, hofstijl, hofstad, denhaag, uitvinderswijk

Beschrijving van Coaching & Consultance - Mirjam Stommen

Coffee Pitch 28 februari

Tijdens de 2e editie van Coffee Pitch in het Haags Ondernemershuis kregen ruim 40 ondernemers niet alleen de gebruikelijke caffeïne boost en een lekker ontbijt voorgeschoteld.

Margreet Rooda en Rogier Nebbeling van Menskracht 7 (een onderdeel van ROC Mondriaan) verzorgden een verrassende presentatie over BHV (bedrijfshulpverlening); veel ondernemers zijn namelijk onbekend met de wettelijke verplichtingen op dit gebied.

Het ontbreken van BHV-voorzieningen (blusmiddelen, gekwalificeerd personeel) kan bovendien negatieve gevolgen hebben op de aansprakelijkheid als er op de werkvloer of in het bedrijf (ook aan huis) zaken misgaan.

img_20140228_094521

Mirjam Stommen aan het pitchen

Daarna trok Paul Ganzeboom, voorzitter van het IVWO, 3 vistekaartjes uit de koffiepot en was het voor deze 3 ‘lucky’ ondernemers tijd om hun bedrijf te ‘pitchen’. Margreet van Hemert van Koetshuis Helanso presenteerde haar winkel in de Noorderbeekdwarstraat (vlakbij de Weimarstraat).  Gerbren Haaksma presenteerde zijn adviesbureau op het gebied van Ontwikkelingssamenwerking en Mirjam Stommen vertelde over haar activiteiten als coach en consultant, o.a. op het gebied van loopbaanbegeleiding.

Na afloop was er natuurlijk volop gelegenheid tot netwerken en werden er zelfs goede zaken gedaan.

This entry was posted in Coaching, Consultancy on 2, March, 2014.

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

Rob Bol | Antwoord 13.02.2015 14.05

Beste Rien,
Na het Ondernemershuis heb ik nog even met je gesproken en met aandacht naar jouw verhaal over het Koetshuis geluisterd. Ziet er prima uit!

Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

20.12 | 12:56

Ludwig Deutsch, The Chess Game.

...
13.02 | 14:05

Beste Rien,
Na het Ondernemershuis heb ik nog even met je gesproken en met aandacht naar jouw verhaal over het Koetshuis geluisterd. Ziet er prima uit!

...
30.07 | 12:51
stijlkamers heeft ontvangen 2
27.06 | 19:46
stijlkamers heeft ontvangen 3
Je vindt deze pagina leuk